· Одна з самих розповсюджених причин полягає в тому, що велика кількість дітей приходить до школи не досягнувши рівня необхідної шкільної готовності.
Це можуть бути:
- діти, яким ще не виконалося 7-и років.
- або ж 7-и річні діти, розумовий рівень яких злегка менше необхідного
- ослаблені діти, які в дошкульному віці часто хворіли. (Вчителю початкової школи слід враховувати те, що у хлопців, які раніше 7-и років пішли до школи у три – п’ять разів частіше спостерігається затримка мовлення та розвитку взагалі).
· Часто зустрічаються діти, які своєчасно приходять до школи, мають досить високий рівень інтелекту, але часто хворіють, багато пропускають, досить швидко втомлюються. (Сюди належать й діти з порушенням зору та слуху). Для таких дітей навчання після 3-го уроку проходить в пустую. Саме цьому рекомендовано у початковій школі проводити основні уроки в першу чергу.
· Ліворукість
дитини теж являється фактором
негативного впливу на процес навчання в початковій школі. У таких дітей, як
відомо переважає права півкуля мозку ( у більшості людей – ліва). Ця особливість проявляється у більш творчім
погляді на мир. Такі діти досить тонко, інтуїтивно сприймають дійсність.
Важкість у даному випадку в тім, що сучасні предметні програми розраховані на
«лівопівкульних» дітей. Тому задача вчителя при роботі з такими дітьми
набратися терпіння. За даними психологічних досліджень: ліворуких професорів та
науковців на 20% більше, ніж пишучих правою рукою.
· Педагогічна запущеність дитини. Це не обов’язково діти з неблагополучних сімей. Буває так, що батьки не наділяють увагу дошкільному навчанню. Це може траплятися з різних причин, але у результаті зовсім непідготовленій дитині набагато важче вчитися.
· Конфлікти з однокласниками. Часто буває так, що дитина сама не виказує бажання строїти відношення. Здається, що їй не потрібне спілкування з однокласниками, а краще бути одної. Але це не так, скоріш за все така дитина просто не вміє це робити, можливо вона занадто сором’язлива, невпевнена.
Залежно від психологічної атмосфери в класі, особистості та методів виховання вчителя у дитини розвивається потяг до навчання і колективної праці або навпаки, негативне ставлення до навчання та школи взагалі. Тому саме від першого вчителя залежить успішність учня, його ставлення до навчання та школи взагалі.