Головна » Статті » Мої статті |
Навчання батьків
Основи взаємодії педагогів з батьками сформульовані В.О. Сухомлинським: ( Підготувала Чуприна Н.М.) Слайд №2 «Якомога менше викликів до школи батьків для моральних нотацій дітям, для лякання дітей батьківською «сильною рукою», для попередження про небезпеку, «якщо й далі так буде продовжуватись», - і якомога більше такого спілкування дітей з батьками, що приносить радість матерям і батькам. Усе, що в дитини в голові, душі, у зошиті, щоденнику, - усе це ми повинні розглядати з погляду взаємин дітей і батьків, і зовсім неприпустимо, щоб дитина приносила матері та батьку одні засмучення - це виродливе виховання». Школою реалізуються функції батьківської освіти (відомості про виховну концепцію школи, педагогічну позицію класного керівника, про методику виховання, про цілі й задачі особистісного розвитку школярів на даний період, про хід духовного розвитку дитини, про особливості шкільної діяльності учня, про взаємини у групі, про виявлені здібності й поточні успіхи тощо) та коректуються принципи сімейного виховання - саме тієї сторони, що стосується дитини (мистецтво любити дітей), режиму життя та діяльності дитини, що забезпечують і корекцію особистості батьків. Навчання батьків доцільно починати з того моменту, коли, поступаючи в перший клас, дитина переходить визначений соціальний рубіж, і дорослі повні рішучості дати їй гідну освіту: у них з'являється багато запитань із приводу виконання домашніх завдань, і вони дуже доброзичливо ставляться до школи. Не упустіть цей момент! Слайд №3 У навчанні батьків виділяються три напрями: ( які ви бачите на екрані) Значне місце в системі роботи класного керівника з батьками учнів приділяється психолого-педагогічній освіті. Слайд №4 На екрані ви бачите форми психолого-педагогічної освіти Протягом усього періоду навчання родина проходить через низку труднощів, які їй не завжди вдається вирішити власними силами. Задача класногокерівника - виробити загальну позицію з питань супроводу родини та створити таку обстановку, щоби батьки, які потребують допомоги з боку школи, могли одержати її найрізнішими способами. Організація консультацій для батьків учнів у школі - один з найбільш актуальних і затребуваних на сьогодні напрямів співробітництва школи та родини. Велика частина батьків, які не знаходять часу для систематичної освіти, зазвичай звертаються у школу за разовими консультаціями, як правило, в екстрених випадках: неуспішність дитини, погана поведінка, конфлікти з учителем. Зразкова тематика консультацій для батьків: • Дитина не хоче вчитись. Як їй допомогти? • Погана пам'ять у дитини. Як її розвинути? • Єдина дитина в родині. Шляхи подолання труднощів у вихованні. • Покарання дітей. Якими їм бути? • Тривожність дітей. До чого вона може призвести? • Сором'язлива дитина. Проблеми сором'язливості та шляхи її подолання. • Брутальність і нерозуміння в родині. • Талановита дитина в родині. • Приятелі дітей - друзі чи вороги? Методи, форми взаємодії класного керівника з батьками учнів ставлять одну загальну мету - зробити щасливою підростаючу особистість, яка входить у сучасне культурне життя. Слайд №5 Якщо: • дитину постійно критикують, вона учиться ненавидіти; • дитину висміюють, вона стає замкнутою; • дитину хвалять, вона учиться бути шляхетною; • дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе; • дитина росте в докорах, вона вчиться жити з відчуттям провини; • дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших; • дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою; • дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей; • дитина живе у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною; • дитина живе в розумінні та дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі. | |
Переглядів: 582 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |