Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Мої файли

Урок української мови у 1 класі
15.11.2011, 20:14

Мета: - закріплювати вміння учнів  виділяти у словах  звук /ж/;

- виконувати   звуковий аналіз слів;

- формувати навички читання;

- навчати аналізувати  казкові сюжети, риси характерів дійових осіб;

- розвивати мислення, зв’язне мовлення учнів;

-          виховувати почуття поваги  до людей,  вміння дружити;

-          сприяти розвитку комунікативної компетентності  учнів.

 

Обладнання: предметні малюнки, фішки для звукового аналізу,  українська народна казка "Лисичка і Журавель” з ілюстраціями,  картки "Діда Буквоїда”, малюнки Трьох Гномів, кросворд "Казка”, "Казкова скринька”, картки з прислів’ями, квіти для "Асоціативного куща”, маски Лисички і Журавля для інсценування казки, іграшковий мікрофон для гри.

Тип уроку: урок закріплення матеріалу

                                                        ХІД    УРОКУ:

І. Організація класу. Повідомлення теми та мети уроку.

-          Діти, мені дуже приємно бути у вас у гостях, сподіваюсь, що вам також. То ж  давайте подаруємо посмішку один одному, своєму товаришеві, гостям.

                                Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось - не шуміти.

Руку гарно підіймати,

Чітко, в лад   відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій  хапати.

То ж  гаразд,  часу не гаєм

І урок  вже  починаєм.

На цьому уроці, діти,  ми будемо  закріплювати  знання про звук /ж/, букву "ж”. Опрацьовувати   народну казку "Лисичка і Журавель”. А ще нам треба буде на протязі уроку знайти  відповідь на таке запитання:

- Чи  були Лисичка та Журавель справжніми друзями?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Бесіда.

-          Діти, з якою буквою ви познайомилися на минулому уроці читання ?

-          Який звук вона позначає?

-          Знайдіть на малюнку слова з цим звуком.

  1. Давайте проведемо гру "Впіймай звук”

На стежину, на стіжок

Тихо падає сніжок.

Дружно вийшли ми  на ганок.

Ми співаємо  пісень:

-  Сніже, сніже, добрий ранок!

-  Сніже, сніже, добрий день.

 

  1. Відгадайте  загадку:

Дивний ключ у небі лине,

Не залізний, а пташиний.

Цим ключем  в осінній  млі

Відлітають....(Журавлі)

 

-          Зробіть звуковий аналіз цього слова (робота учнів з фішками).

  1. Чистомовка.

 - А зараз потренуємось   у читанні, щоб язичок був слухняний

 

Жа-жа-жа

Ми побачили...(Вужа).

Жу-жу-жу

На галявині...(ходжу).

Жі-жі-жі

Гострі...(ножі)

Жи-жи-жи

Ти мені... (допоможи)

  1. Читання  складів, слів з "Букваря” (стор.102)
  2. Конкурс на кращого читця вірша (стор.103)
  3. Робота зі скоромовкою

-          До нас сьогодні в гості завітали  казкові Гноми.

-          Подумайте, як прочитав би скоромовку кожний  з цих Гномів? (здивовано, радісно, сумно)

-          Молодці!  Ви добре попрацювали. Язичок став слухняним.

 

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.

1. - Сьогодні ми вирушаємо   в мандрівку до   чудової країни. А як вона називається, ви дізнаєтесь,  відгадавши кросворд і прочитавши виділене слово.

 

1.Має вуса, пишний хвіст

І негарну  звичку:

Спершу добре він поїсть.

Після – вмиє личко. (Кіт)

 

2. Має клешні  й довгі   вуса.

Я і  сам   його   боюся:

Бо  щипає, мов   гусак,

Ну а  звуть  щипаку ....(рак).

 

3.Влітку  сіренький,

А   взимку  біленький,

Довгі вуха має,

  Швидко стрибає (Заєць)

 

4. Я  руда,  низького зросту,

Хитра  я і   довгохвоста.

На курей   я вельми   ласа –

В них таке смачненьке  м’ясо.

Вовку – брату  я сестричка,

А зовуть мене ...(Лисичка).

 

5. Хоч не  шию  я ніколи,

Та голок  у мене  доволі (Їжак).

 

-          Яке слово утворилося (Казка).

 

2. Вступне   слово  вчителя.

Казок   чимало   є на   світі -   і веселих,  і сумних. А чи  можете  ви   прожити   без них? З перших   днів дитинства  нас   супроводжували казкові  герої.

3. Вікторина "З казкової скриньки”

 - А  ось у цій "Казковій скриньці” є різні  загублені казкові речі.   Відгадайте,   з   якої   казки ці предмети (Яйце,   рукавичка, м’яч – колобок,  колосок, тарілочка).

4. –Діти, а ви хочете потрапити до казки?

А ось Дід-Буквоїд хоче зашкодити вам. Він приготував таке випробування. Зараз ви попрацюєте в парах і відгадаєте,  які слова зашифровані  на картках.

 

Буквоїд тут   походив,

Голосними   наслідив?

Які ж   це тут   були слова,

Чи   відгадає  голова?

(Робота з картками)

Через  хвилинку  діти    зачитують   відгадані слова.

 - Молодці! Я вас   вітаю,   ви    потрапили    до  Казкової   країни.

 

  1. Словникова робота.

 - Перш ніж   увійти у казку,    прочитаємо  слова,  які підготували для вас Лисичка і Журавель.

Читання   стовпчика слів   з "Букваря” (стор.104).  Спочатку  "луною”  за   вчителем, а потім   "ланцюжком”, окремими учнями.

6.Читання уривку казки "Лисиця і Журавель” (за "Букварем”)

а) Читання   вчителем:

 - Чому  Лисичка   запросила Журавля  в гості?

б) Читання учнями (напівголосно, самостійно)

- Хто знає, що  було далі?

в) Читання казки   повністю (за книгою)

г) Відповіді на запитання

-          На що сподівалися Лисичка та Журавель, коли йшли в гості?

-           Яке було  частування Лисички? Журавля?

-          Чи справжніми  вони були   друзями?

 

 

ІV. Фізкультхвилинка.

 Унадився Журавель, Журавель

До бабиних конопель, конопель.

Сякий, такий журавель,

Сякий, такий довгоногий.

Сякий, такий виступає,

Конопельки   все  шукає.

 

V. Продовження   роботи    над  казкою.

1.      Інсценізація  уривку  з казки  "Лисиця і Журавель”.

2.      Робота   з  прислів’ями (групова робота)

- Здавна наш народ цінує дружбу і засуджує   ворожнечу  між людьми.   Про  дружбу складено багато   пісень,  віршів,   прислів’їв.

Кожна група   отримає   картки   з окремими словами. Треба скласти з них  прислів’я і пояснити, як ви його розумієте.

1)Яке   частування,   таке   й дякування.

2)Добрий приклад і повторити не соромно.

3)Друзі пізнаються в біді.

-          Яке з цих прислів’їв може бути заголовком до нашої казки?

3. Поетична   хвилинка. Гра "Мікрофон”.

 - Доберіть слова, що   римуються.

1)Їв лелека кашу з глека

Хоч дістать   її... ((нелегко)

 

2)Та  в лелеки довга шия –

Він   із   глека їсти ... (вміє)

 

3) Лисичка-сестричка по лісу ходила

Лисичка курятинки з’їсти...  (хотіла)

 

4) Та  тільки лисичка до   ферми добралась,

Всі кури й курчата в курник ...(поховались).

 

4. Складання  "Асоціативного   куща”. Характеристика дійових осіб казки.

На  дошці – два стовпчика слів,   виберіть ті слова, які характеризують головних  героїв казки. Дівчатка будуть складати   з таких слів віночок для Лисички,  а хлопці – віночок для Журавля.

 

Лисичка   

-          хитра

-          весела

-          ледача

-          добра

-          охайна

-          хижа

-          улеслива

-          нечесна

-          щира

-          ввічлива

-          охайна

 -    привітлива

Журавель

-          добрий

-          культурний

-          злий

-          хазяйновитий

-          спокійний

-          чемний

-          поважний

-          хитрий

-          справедливий

-          гордий

-          нечесний

-          щирий

 

 

-          Ось такі гарні віночки ми з вами сплели для головних  героїв нашої казочки.

 

 

VІ. Підсумок   уроку.

-          Почитайте, будь ласка,  прислів’я,  написане на дошці:

Казка  - вигадка,   та   в ній  щось повчальне розумій.

 

-          Це означає, що кожна казка має повчальний характер.

-          Чому навчила нас ця казка? ( бути гостинними, вміти дружити)

-          Чи хотіли б ви змінити кінцівку? Придумайте продовження казки "Журавель і Лисичка – друзі”

-          Яка кінцівка вам сподобалась більше і чому ?

 Чудове  це почуття  - дружба. Здавна наш народ цінує дружбу. Якщо по-справжньому дружиш з людиною, то  хочеться   зробити їй щось приємне. Коли гарно другові, то гарно і тобі. Ми повинні пам’ятати , що на добро треба відповідати добром,  а зло  вміти прощати,  щоб світ не став злим. Пам’ятайте, що зло – тимчасове, а добро – вічне!


Категорія: Мої файли | Додав: Почшкола
Переглядів: 6452 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: